گروه اقتصادی: هر اونس طلا بیش از 1460 دلار قیمت خورد؛ رکوردی تازه در جهان که نشان می‌دهد ریسک‌گریزان به بازار طلا به‌عنوان پناهگاه امن هجوم برده‌اند.

طلا

این اتفاق البته بازار سکه و طلای ایران را هم متلاطم کرد و سکه‌های قدیم و جدید طلا هم روی قله قیمت‌ها جا خوش کردند و بانک مرکزی هم باز اعلام کرد از 2 روز دیگر افزون بر عرضه سکه‌های طلا در بانک کارگشایی، حراج حضوری شمش طلا را از سر خواهد گرفت. تازه‌ترین خبر اینکه حسین دشتی سخنگوی بانک ملی در گفت‌وگو با همشهری از حراج سکه جدید با قیمت پایه 393 هزار تومان در بانک کارگشایی از عصر دیروز خبر داد.

به گزارش همشهری، بانک مرکزی اعلام کرد:به‌منظور پاسخگویی به نیازبازارطلا وایجادتعادل درمعاملات، علاوه برفروش سکه، فروش شمش طلانیزاز طریق حراج حضوری در محل بانک کارگشایی ازتاریخ شنبه 20 فروردین ماه درهمه روزهای هفته به غیرازروزهای تعطیل ازساعت16 تا 19 انجام می‌شود.به گزارش فارس، به‌دنبال افزایش قیمت‌ها در بازارهای جهانی و رشد حبابی قیمت طلا و سکه در بازار داخلی ایران به‌دلیل عدم‌اعلام قیمت‌های رسمی از سوی بانک کارگشایی، قیمت طلا در این بازار روبه افزایش است.

حباب در بازار طلا

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر نوسانات اخیر قیمت طلا را همراه با حباب اعلام کرده و گفته است درصورت اعلام قیمت‌های رسمی سکه از سوی بانک کارگشایی این حباب از بین می‌رود. محمد کشتی آرای قیمت سکه در بازار ایران را همراه با حباب 10 تا 12 هزار تومانی عنوان کرد و ضمن اینکه عدم‌توزیع سکه در روزهای قبل را دلیل این امر دانست، گفت: با آغاز توزیع شمش طلا در بانک کارگشایی قیمت‌ها واقعی می‌شود.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر درباره وضعیت خرید و فروش طلا و سکه در بازارهای داخلی نیز گفت: الان سکه در بازار خرید و فروش نمی‌شود و طلافروشان منتظر اعلام نرخ رسمی بانک کارگشایی هستند.ایسنا هم در گزارشی نوشت: قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه در بازار لندن، با تقویت تقاضا برای این فلز به‌دلیل ناآرامی‌های ژئوپلیتیک و افزایش جهانی تورم، به بالای هزار و 450 دلار در هر اونس رسید. به گزارش فرانس پرس، طلا در بازار طلای لندن با گذشتن از رکورد قبلی 1447 دلار و 82 سنت در هر اونس در 24‌مارس، به 1450 دلار و 65 سنت در هر اونس رسید. این فلز در معاملات بعدی به 1448 دلار و 65 سنت در هر اونس رسید درحالی‌که نقره با رسیدن به قیمت39.09 دلار در هر اونس، بالاترین قیمت را در 31 سال گذشته داشت.به گفته تحلیلگر استاندارد چارترد، نرخ‌های تورم خیلی بالا برای طلا در کوتاه مدت خوب است؛ زیرا سرمایه‌گذاران به‌دلیل نگرانی نسبت به چشم‌انداز اقتصادی، به‌دنبال دارایی‌های مطمئن هستند.

قیمت نفت از مرز 122 دلار گذشت

به‌دنبال ادامه تنش‌های سیاسی در خاورمیانه و شمال آفریقا قیمت جهانی نفت در روز چهارشنبه به روند صعودی خود ادامه داد و از مرز 122 دلار در هر بشکه گذشت. به گزارش بلومبرگ، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازارهای جهانی طی روز چهارشنبه به 122.09دلار رسید. روز سه‌شنبه قیمت این نفت به 121 دلار رسیده بود. به اعتقاد کارشناسان انرژی، ادامه تنش در لیبی و اعتصاب در غرب آفریقا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی نفت داشته است.

کد خبر 131679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز